Let me introduce myself!

Juoksu, golf, kuntosali, hiihto, pyöräily, tankotanssi ovat lajit, joista erityisesti olen innostunut. ERITTÄIN mielelläni pelaan tennistä, KUN vain pelikaveri löytyy sekä just innostuin laskettelustakin. Padelia HALUAN EHDOTTOMASTI KOKEILLA! eERIKKILÄSSÄ TULI NIMITTÄIN PELATTUA ENSIMMÄISTÄ KERTAA PELIÄ pickelball JA OLI MUUTEN IHAN MAHTAVA PELI! VAELTAMINEN ON RENTOUTTAVAA JA HYVÄÄ PALAUTTELUA kuten myös ihan tavalliset kävelylenkit KODIN LÄHELLÄ.


Tavoitteiden asettaminen on mulle ominainen piirre siinä missä ”pullan” syöntikin. ”Pulla” kelpaa kahvin kanssa hieman liiankin usein, mutta ”pulla” päivässäkö olisi sitten muutakin kuin vahvistamaan? Tavoitteista sitten sen verran, että jos tosiaan päätän juosta 10 km, se on sitten 10 km eikä 9km 50m. Jos päätän lapioida lumet koko pihalta, se on kanssa sitten koko piha, ei puoli pihaa. Jos olen asettanut viikolle 5 x treenit, on mahdollista, että teen 7 x treenit, koska tavoitteet voi aivan hyvin ylittää. Selväähän on, että näin simppeliä tämä ei ole, joten olen tehnyt erinäisiä valintoja, jotta voin toteuttaa sitä mitä minä olen ja niin, että perheeni tulee ykkösenä!
Tänä päivänä en koskaan joudu pakottamaan itseäni liikkumaan. En mieti, että lähtisinkö vai enkö lähde. Toki tietysti välillä, kun kello pärähtää 4.30-5.00, on unihiekkaa silmissä. Tätä totuutta en kiellä! Silmät avattuani hipsin pimeässä puuron ja kahvin keittoon, jonka jälkeen olenkin valmis liikkumaan. Miten olen tähän päässyt? Mitä tekoja tämä on minulta vaatinut? Ja minkälaista liikuntaa harrastan ja kuinka paljon harrastan sekä milloin harrastan?


Liikunta, jonka pääpaino on juoksussa, on tänäpäivänä iso osa elämääni, mutta näin ei aina ole todellakaan ollut. Polkuni 2019 Helsinki Marathonille, on ollut pitkä. Olen aloittanut ja lopettanut liikunnan useammin kuin muistan. Hyvin on jäänyt mieleeni vuonna 2008 helmikuussa juoksemani ensimmäisen kilometri. Enempää en sitten tuolla kerralla juossutkaan.

Blogissani kerron asettamistani tavoitteista liikunnan suhteen sekä ihan tavallisesta arjesta sen ympärillä. Sen verran voin jo raottaa, että tavoitteenani on juosta vuonna 2021 coopertestissä tulos 3000 m sekä 5 km ajassa 22 min 30 s sekä 10 km ajassa 48 min. Mikä oli sitten 2020 vuoden cooperin paras tulos ja mikä oli ensimmäisen cooperin tulos vuonna 2008 syksyllä?

PS. Mukana blogeissa kuvia matkoilta Suomesta ja ulkomailta, missä olen päässyt nauttimaan matkakohteesta juoksemalla seutua ympäriinsä

Heikko palautuminenko johti jalan rasitusvammaan?

Kesäkuun 11 päivä painoin täysillä juoksumatolla 15 km/h 12 x 1 min vetoja. Olin tehnyt kunnollisen pk-alueen lämmittelyn ja rankan vetotreenin jälkeen sama homma. Tunne oli mahtava. Olin painanut hulluna ja voimia riitti. Kohti cooper ennätystä oli ajatus! Tämän jälkeen painelin tyytyväisenä tekemään salitreenin, joka sisälti mm. 32 kg kahvakuulalla jalkatreenin. Treenin jälkeen tyytyväisenä lähetinJatka lukemista ”Heikko palautuminenko johti jalan rasitusvammaan?”

Ultrajuoksuun valmistautuminen – Nuuksio Backyard ultra 2.7.2021

Valmistautuminen elämäni ensimmäiseen ultrajuoksuun on ollut valmentajani ansiosta erittäin suunnitelmallista. Niin monta eri näkökulmaa on otettava huomioon treeneissä. Itselläni valmistautuminen on alkanut jo viime syksynä ja kohta tähän tähtäävä treenikausi päättyy. Pääsen keskittymään henkiseen latautumiseen ultraa edeltävien 10 päivän ajan. Miten olen treenannut? Miten paljon juoksua ja muuta on ollut ohjelmassa? Millä syke-alueilla olen harjoitellut?Jatka lukemista ”Ultrajuoksuun valmistautuminen – Nuuksio Backyard ultra 2.7.2021”

Valmentaja on paras panostus itseesi!

Oma valmentaja on ollut parasta mitä olen itselleni ostanut! Joka viikko sunnuntaina saan sähköpostiini seuraavalle viikolle ikioman treeniohelman. Tätä edeltää viestittely ja noin kerran kuukaudessa tilannekatsaus puhelu. Ja toki ennen koronaa myös olemme valmentajan kanssa face-to-face tavanneet. Kun tavoitteet urheilun suhteen on korkeat ja että oma osaaminen ja aika tavoitteellisen treeniohjelman tekemiseen ei riitä, onJatka lukemista ”Valmentaja on paras panostus itseesi!”

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

RAPAKUNTO

Se kehonpainoharjoittelublogi...

kuolemawasherehome.wordpress.com/

Havaintoja ja ajatuksia surusta, kuolemasta ja elämästä vauvan kuoleman jälkeen. Huumoria revitään sieltä mistä sitä on revittävissä. Muuten ei kestä.

Run as fast as you can - juoksublogi

elämän elementit tasapainossa

FlowSister

Joogaa, juoksua ja kokonaisvaltaista hyvinvointia / IG @flowsistersusannajussila

%d bloggaajaa tykkää tästä: